Kampanie telefoniczne a  scenariusze w aplikacji CRM

Kampanie telefoniczne a scenariusze w aplikacji CRM

Prowadzanie kampanii telefonicznych jest wciąż jednym z najskuteczniejszych sposób kontaktu z klientem. To jednocześnie bardzo trudna i wymagająca dla handlowca forma komunikacji. Jak robić to dobrze? Podstawą jest właściwie przygotowany scenariusz, który uwzględnia różne kierunki rozwoju rozmowy i przewiduje rozwiązania potencjalnych trudnych momentów, które mogą czekać handlowca.

Dlaczego warto przygotować scenariusz kampanii telefonicznej?

Scenariusz kampanii telefonicznej to scenariusz rozmowy konsultanta z klientem. Dobrze przygotowany jest kluczem do świetnie przeprowadzonej rozmowy:

  1. Konsultant zawsze wie, co powiedzieć – dzięki wcześniej przygotowanym tekstom nie straci głowy, nie zatnie się i nawet, jeśli zestresuje się w czasie rozmowy, zawsze udzieli klientowi profesjonalnej odpowiedzi.

  2. Konsultant zawsze wie, co robić – scenariusz zakłada możliwe kolejne kroki rozmowy. Dzięki temu nic nie jest w stanie zaskoczyć konsultanta, który będzie wiedział, jak poprowadzić rozmowę także w sytuacji trudnej lub nietypowej. Z łatwością przywoła nawet rzadko wykorzystywaną w firmie procedurę, bowiem w scenariuszu znajdzie opisany każdy krok.

  3. Szybkie wdrażanie nowego pracownika – przygotowanie scenariuszy obsługi klienta znacznie usprawni wdrażanie nowych członków zespołu
  4. Łatwe zastępstwa – gotowe scenariusze pomogą w sytuacji, kiedy trzeba będzie zastąpić nieobecnego pracownika.
  5. Jednolite standardy - ujednolicone standardy obsługi klienta są kluczowe w budowaniu wizerunku firmy. Dzięki scenariuszom uda się je zachować.

Scenariusz kampanii telefonicznej – jaki jest skuteczny?

Od strony techniczno-użytecznej najważniejsze cechy dobrego scenariusza to:

Przejrzysty układ – jedno spojrzenie musi wystarczyć, aby zorientować się, w którym kroku jesteśmy, do jakich kroków możemy przejść.

Budowa drzewa – schemat drzewa pozwala zwijać i rozwijać kolejne kroki scenariusza, dzięki czemu użytkownik aplikacji nie rozprasza się w trakcie rozmowy.

Odpowiedni dobór kolorów – pozwala odróżnić, np. wysokość szansy sprzedażowej na danym etapie rozmowy.

Automatyzacja kolejnych zadań wynikających z realizacji scenariusza - cała obsługa klienta obywa się z poziomu scenariusza, nie musisz się przelogowywać do innych aplikacji, aby zostawić notatkę z rozmowy, umówić kolejne spotkanie itp.

Łatwość edycji – najlepsze sprawdzenie danego scenariusza odbywa się w trakcie jego wykorzystywania w praktyce, a to może skutkować koniecznością ulepszenia scenariusza i wprowadzenia zmian. Dzięki możliwości edycji scenariusz będzie ewoluował wraz z Twoimi pomysłami, a jednocześnie zachowa przejrzysty wygląd.

Spójrz, jak może wyglądać przykładowy scenariusz kampanii telefonicznej:

Scenariusz tylko dla kampanii reklamowej?

Pamiętaj, scenariusz możesz przygotować nie tylko do kampanii reklamowej, lecz także innego rodzaju rozmowy z klientem – obsługi zgłoszenia reklamacyjnego, procedury zmiany danych w Twojej bazie kontrahentów, upgrade’u świadczonych usług itp. Gotowy scenariusz będzie świetnym uzupełnieniem dokumentacji procesowej.

Jak przygotować scenariusz kampanii telefonicznej?

  1. Przejdź do modułu CRM i wybierz: „Scenariusze” -> „Utwórz scenariusz”.
  2. Podaj tytuł scenariusza i opis -> Klikamy: „Zapisz”.
  3. Następnie dodawać możemy kolejne kroki do naszego scenariusza. Wystarczy kliknąć przycisk: „Nowy krok”.
  4. Spójrzmy na okno, w którym opisujemy dany krok scenariusza:

  • Tytuł – nazwa kroku, która będzie wyświetlała się na schemacie scenariusza
  • Rodzaj – możesz określić, czy dany krok jest pytaniem, czy odpowiedzią
  • Kolor – wskaż, jaki kolor ma mieć tytuł (nazwa) danego kroku. Kolor ten będzie wyświetlał się w schemacie scenariusza.
  • Opis – w polu opis może znaleźć się tekst do wygłoszenia przez konsultanta.
  • Czynności do wykonania – możesz zostawić listę czynności, które w danym kroku powinien wykonać konsultant
  • Opcje:

    • Kontynuacja - możesz wskazać następny krok
    • Notatka do zostawienia – możesz odznaczyć, że w tym kroku konieczne jest pozostawienie notatki
    • Weryfikacja NIP – możesz odznaczyć, że w tym kroku niezbędna jest weryfikacja numeru NIP kontrahenta
    • Planowanie kolejnego kontaktu – możesz odznaczyć, że w tym kroku konieczne jest zaplanowanie kolejnego kontaktu. Jeśli zaznaczysz tę opcję, podczas realizacji tego kroku w czasie kampanii będziesz mógł od razu dodać do kalendarza zadanie – zaplanowanie kontaktu z obsługiwanym kontrahentem w ustalonym terminie.

Po przygotowaniu danego kroku klikamy: „Zapisz”.

  1. Aby edytować dany krok, wystarczy kliknąć w jego nazwę.
  2. Aby usunąć dany krok, wystarczy kliknąć ikonkę kosza po prawej stronie wiersza.
  3. Na koniec należy zmienić status scenariusza na „Zatwierdzony”. Tak przygotowany scenariusz podpinamy do kampanii.

Jak przygotować kampanię w CRM-ie Online?

Aby przygotować kampanię w mpCRM Online, przejdź do modułu CMR i w sekcji Kampanie wskaż: „Kampanie”. Następnie kliknij: „Dodaj kampanię”.

Widok tworzenia nowej kampanii prezentuje się w następujący sposób:

Informacje o kampanii

W pierwszej sekcji wprowadzamy podstawowe dane dotyczące kampanii:

  • Tytuł
  • Datę rozpoczęcia
  • Datę zakończenia
  • Rodzaj kampanii (Standard, Mailing, Telefon, SMS, Social Media)
  • Scenariusz.

Pole Scenariusz jest polem wyboru. Wystarczy wskazać jeden z przygotowanych przez Ciebie wcześniej scenariuszy.

Tematy

W sekcji Tematy wskazujemy kontrahenta lub temat, którego dotyczyć ma kampania.

Osoby

W sekcji Osoby należy wskazać pracowników przypisanych do kampanii.

Opis

W sekcji Opis możesz odnotować wszystkie dodatkowe informacje na temat kampanii.

Na koniec klikamy „Zapisz i zamknij” i wybieramy odpowiedni status kampanii. Jeśli kampania jest gotowa do pracy, klikamy: „W realizacji”.

Jak realizować kampanię telefoniczną?

Aby przeprowadzić kampanię telefoniczną, postępuj zgodnie instrukcją:

  1. Przejdź do modułu CRM-> Kampanie i wybierz kampanię, której realizacją chcesz się zająć.
  2. Następnie wybierz jeden z tematów z listy i w oknie edycji tematu przejdź do scenariusza. Z lewej strony okna będziesz mieć dostępny cały scenariusz rozmowy. Z prawej strony – szczegóły wybranego kroku:

  3. W trakcie rozmowy (lub już po jej zakończeniu) możesz dodawać kolejne zdarzenia, które będą automatycznie powiązane z danym tematem. Aplikacja pozwala także na dodanie: załącznika, notatki oraz podsumowania.

  4. Każdy temat może mieć swój własny status:

Kampanie telefoniczne są bardzo wymagającym sposobem na zdobywanie nowych klientów. Na sukces takich kampanii składa się wiele czynników – atrakcyjna oferta jest tylko jednym z nich. Szalenie ważny jest właściwy dobór kontaktów objętych kampanią. Kluczowa jest rozmowa z klientem, w czasie której konsultant właściwie zdiagnozuje potrzeby klienta i odpowie na nie.

Aby mieć pewność, że rozmowa zostanie przeprowadzona z jak najwyższą starannością, w swoim CRM-ie przygotuj scenariusz, który udostępnisz swoim klientom. Chcesz poznać więcej możliwości CRM-a Online? Napisz do nas!

Udostępnij